Powodzenie rynku motoryzacyjnego w wielkim stopniu wynika z gigantycznej konkurencji trwającej na nim. Cały czas pojawiają się nowatorskie firmy gotowe do rywalizacji technologicznej – niekoniecznie proponujące całe samochody, jednak np. próbujące zaoferować dużym markom pomoc konstrukcyjną przy układach spalania, wtryskiwaczach samochodowych lub strukturach hamowania. Dowolny element konstrukcyjny pojazdu, jaki tylko wolno w jakiś sposób udoskonalić oraz usprawnić, godzien jest rozważenia, o ile tylko koszty jego wprowadzenia nie będą niekorzystnie wpływały na końcową cenę pojazdu.

Nowoczesny konsument nadzwyczaj z zapałem inwestuje niemniej jednak w pojazdy, jakie starają się wykorzystać technologie do dobrych celów – np. zbudowanie przyjaźniejszych wtryskiwaczy paliwa pozwala ograniczyć wydychanie pejoratywnych substancji do atmosfery, bądź przekłada się na zmniejszenie spalania.

Wszystkie te argumenty przemawiają kontrahentom do wyobraźni i powodują, że rynek bardzo z przyjemnością wita wszelkie tego rodzaju przełomowe rozwiązania, prędko kopiując to co perfekcyjne u rynkowych konkurentów. Rozwój motoryzacji w minionych latach był bardzo dobry, czego najlepszym dowodem jest chociażby sukces aut zasilanych elektrycznie lub strona firmowa. Spalanie w silnikach benzynowych zezwala osiągać w tej chwili znacznie poprawniejsze wyniki i sprawdza się na dłuższe dystanse, gdzie niemożliwym byłoby cykliczne uzupełnianie energii silników gwarantujących funkcjonalną jazdę.

Z tego względu wydaje się, że samochody wyposażone w silniki spalinowe oraz wtryskiwacze paliwa przez długie lata nadal będą najważniejszym towarem sprzedawanym na rynku motoryzacyjnym. Nie oznacza to jednak, że inżynierowie nie pracują nad poprawą działania aktualnych wtryskiwaczy w celu polepszenia ekonomii spalania w klasycznych silnikach. Wyniki pieniężne są dla kierowców wyjątkowo istotnym czynnikiem oraz znaczne obniżenie spalania przez wprowadzanie innowacji inżynieryjnych zezwala podnieść renomę marki oraz sprzedać o wiele więcej sztuk. Nakłady na badania i rozwój obiecujących projektów w motoryzacji rosną w następstwie tego z roku na rok oraz zapewniają stały napływ prototypów.