Nie zwracając uwagi na pragnienia, albo potrzeby, niejeden z nas jest odbiorcą reklam, jakie widujemy regularnie prawie w każdym miejscu. Reklamy znajdują się w telewizji, na falach eteru, w sieci. Prasa drukowana jest źródłem reklam, idąc ulicami widzimy banery reklamowe, afisze z różnymi artykułami, lub popularnymi aktorami w okreslonych kreacjach ekranowych. Bywając w sklepie często dokonujemy zakupu poddając się wyglądowi pudełka, obrazkiem pokazującym na zawartość. W domniemaniu reklama miała mieć przede wszystkim rolę informacyjną, pokazującą wartości dodatnie reklamowanego produktu.

W rzeczywistości reklama sponsorowana wręcz napastliwie przyciąga do siebie uwagę przygotowaną poprzez działanie specjalistów od sprzedaży kolorystyką, atrakcyjną kobietą, a również dodatkowo niższą ceną. To naturalnie dzięki dynamicznej akcji promocyjnej wiele znanych artykułów zawdzięcza swój sukces, klienci szybciej sięgają po markę, którą znają. W sieci możemy natknąć się w każdym miejscu na parasole reklamowe. chociaż masowa wiadomość dotycząca wytwarzanego artykułu pochłania na ogół wielkie zasoby gotówkowe, inwestycja ta jest opłacalna i często zapewnia duży dochód. Reklama winna cechować się łatwością odbioru przez potencjalnych klientów i jest to sprawa niezaprzeczalna. Istotne staje się nie tylko to, aby w łatwy sposób doszła do adresata, ale musimy mieć na względzie to, iż powinna posiadać charakter emocjonalny, rozsądny oraz etyczny.

Wszystkie trzy składowe reklamy są niezbędne, w każdej nieźle skonstruowanej reklamie. Charakter rozsądny polega na tym, że wyróżnia się przedstawieniem zysków odniesionych przez kupującego przez zakupienie reklamowanego produktu. Właśnie z tego powodu reklama sponsorowana winna budzić zaufanie, że treści ukazane w reklamie są autentyczne. Charakter emocjonalny polega na odwoływaniu się do przeżyć ludzi, jacy ją widzą.

Wiadomo, że każda reklama odwołuje się do innej grupy, inni odbiorcy reklamy będą oglądali reklamę obuwia, a zupełnie inni klej do protez. Na czym polega wizerunek etyczny reklamy? Żadna reklama nie może być wyzuta z charakteru etycznego, to znaczy, że powinna odwoływać się do zasad zachowania, jakie są należyte. Tak więc linki sponsorowane powinny nas transponować do reklamy, jaka jest zbudowana całościowo i oddziałuje we wszelakich aspektach na klienta. Wszystko to ma skłonić zwykłego śmiertelnika z ulicy, by kupił nasz towar.