Sen to tężyzna fizyczna. Sporo osób o tym całkowicie wie i dba o perfekcyjną jakość własnego snu. Kłopotów ze snem nie warto bagatelizować ponieważ może to być symptomem choroby czy też innych zakłóceń organizmu. W trakcie snu skonstruowany przez nas organizm zwalnia obroty, regeneruje się. Zgodny sen powinien trwać chociaż siedem osiem godzin w ciągu doby. Sen nie powinien być przerywany i najlepiej aby trwał w określonych godzinach nocnych. Zakłócenia dobowe snu mogą negatywnie odbić się na naszym zdrowiu. Z komplikacjami ze snem mają zwłaszcza osoby, jakie pracują na zmiany. Czyli raz sypiają w dzień innym wspólnie w nocy. Nasz organizm przyzwyczaja się do ciągle korzystających z naszej oferty pór snu oraz właśnie te godziny są bardzo dobre na sen.

Zarwanej nocy nie da się tak łatwo odespać w dzień. Chyba wiele osób wie jak nieprzyjemne jest uczucie rozbicia po popołudniowej kilkugodzinnej drzemce. Wobec tego jeśli cierpimy na bezsenność bądź inne zaburzenia snu, należałoby kłaść się spać o wskazanej godzinie na przykład o godzinie jedenastej – rekomenduje się też leczenie chrapania kraków. Nie należałoby również spać zbyt długo. Zarówno nadmiernie krótki jak i zanadto długi sen może niekorzystnie odbić się na naszym samopoczuciu. Każdy gruntownie wie, że wypoczynek jest nadzwyczaj istotny dla naszego zdrowia oraz samopoczucia. A odpoczynek to przed wszystkim nocny sen. Nie bez powodu skonstruowany przez nas organizm domaga się snu w nocy. Naturalnie w czasie nocy, sen daje nam ukojenie. Regenerują się wszystkie komórki organizmu.

A wahania snu oraz problemy mogą przyczynić się do wielu chorób. Dlatego lekarze zalecają minimum kilkugodzinny sen w ciągu doby. Niesłychanie zdrowym nawykiem są popołudniowe drzemki. W krajach śródziemnomorskich istnieje coś takiego jak popołudniowa sjesta. Wynika ona z panującej wysokiej temperatury. Jednak na organizm taka drzemka czy sjesta działa zbawiennie niczym mocna kawa. Wobec tego zamiast popołudniowej kolejnej kawy, prawidłowiej zdrzemnąć się na kilkanaście minut.

Niemniej jednak sen popołudniowy nie powinien trwać nadmiernie długo. Po dłuższej drzemce może nas dopaść kiepskie samopoczucie, kultowe nam uczucie rozbicia oraz zez drażnienia. Aby weselić się długim zdrowiem, odpowiednim samopoczuciem warto się porządnie wysypiać i nie żałować sobie gigantycznej ilości snu.