Warto jest odpowiedzieć sobie na zapytanie, od czego rozpoczynają się procesy tworzenia reklam. To absolutnie łatwe. W pierwszej kolejności ulubiony pracobiorca prowadzi badania opinii publicznej. Rozeznanie rynku jest niesłychanie znaczącym elementem kampanii reklamowej. Określa się wówczas na jakim szczeblu, w jaki sposób oraz do kogo będą kierowane reklamy. W następnej kolejności cały sztab speców zastanawia się których użyć maszynerii oraz jak wpłynąć na podświadomość odbiorców, aby Ci w efekcie zakupili przedmiot, usługę czy także ubranie. Trochę inaczej jest w internecie. Reklamy na witrynach WWW dobiera się znacznie bardziej pod kątem wizualnym tak, by były zauważalne oraz zachęcające.

W wielu przypadkach kryją się spodnimi hiperłącza transportujące jawnie do jakiegoś sklepu internetowego, czy też portalu, w Krym są następne reklamy oraz rządzi konsumpcjonizm. W każdym razie reklamy otaczają nas dokładnie wszędzie i nie zanosi się, by cokolwiek w tej gestii miało ulec zuchwałym zmianom. Jest to ogólny schemat powstawania reklamy oraz niepełny jej obraz. Wiele osób odnosi mylne wrażenie co do reklam i akcesoriów rodzaju odzież robocza. Wydaje im się, że zawarte tam sugestie nie są na nas wpływać. Niestety niemniej jednak jest to fikcja. Nad zrobieniem każdej reklamy funkcjonuje wielu specjalistów.

Niekiedy dochodzi nawet do konsultacji z psychologiem i socjologiem, badającym oryginalnie sposoby ucywilizowania i zachowywania się ludzi. Nie jesteśmy w żadnym wypadku odporni na reklamy, dopóki nie poznamy z precyzją ich mechanizmów. Trudno określić, jak nadzwyczaj naukowcy posunęli się w manipulacji należącą do nas świadomością. Reklamy są dosłownie wszędzie. Na witrynach WWW, w portalach, jako przerywniki filmowe, w gazetach i wszelkich innych środkach masowego przekazu. Nie da się odejść od świata reklamy, co jest zjawiskiem trochę zatrważającym. Jednakże tak właśnie to działa. Na całe szczęście coraz więcej osób zdaje sobie kwestię z tego, jak ten reklamowy świat pragnie nas omamić. Na ludzi odpornych także znajdzie się metoda, fachowcy z całą pewnością już pracują nad tym zjawiskiem. W krótkim czasie można przekonać znaczące rzesze osób do jakiegoś artykułu czy również usługi, czemu więc tego nie robić i nie zarabiać na przeciętnym szarym Kowalskim.